RSS

Merry Christmas to you all, Have a wonderfull time.Hugs from Jeanne .

.


welkom-chtistmastime




Hallo...

Leuk dat je de weg naar Christmas Time hebt gevonden.

Ja ...ik weet het....

Kerstbloggies zijn er genoeg

Maar zelf een maken is ook erg leuk


Helemaal als dit je favoriete tijd van het jaar is.....

gbchristmastime

Hier zet ik kerstrecepten, tips en meer dingen neer die met Kerst te maken hebben.

Dus....doe de kaarsjes aan.

En rustig muziekje op...en glaasje wijn bij de hand

Misschien kom je in de stemming en vind je nog iets van je gading hier.


Veel plezier .....


kerstmannetje


NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van alle recepten en informatie?


christmastime-postkantoortje




Klik links op het vakje Volg per Mail.

Vul je emailadres in

En je krijgt automatisch bericht als er een nieuw recept of tip gepost is.


Daisypath Christmas tickers

2-sneeuwpopjes
Groetjes......Jeanne


sneeuwpopje-met-slee

GASTENBOEK....

gastenboekchristmastime

Laat je een berichtje achter??

Dat zou ik heel leuk vinden...


Klik HIER om je berichtje neer te zetten.

Dank je wel....


sneeuwpopjemetbloem
Heb je een vraag recept of wil je een mailtje sturen??



Klik rechts om naar het postkantoortje te gaan...

Klik op zend een email.....en tik je berichtje in.....


~*~*~*~

En als je toch aan het overstappen bent....

Kijk dan ook eens op mijn grote website


Jeanne`s Place

sneeuwpopkindje

Waar ik mijn kinderverhaaltjes heb staan

En een hoop PSP lesjes en Smulpaapje

Met meer recepten en productinfo...
En veel kerstrecepten

Kerstrecepten

En je kunt ook nog bij mijn andere blog kijken

Aan Jeanne`s Keukentafel


Daar vind je recepten en een praatje

Groetjes........ Jeanne


gbchristmastime

~*~*~*~*~



Niet weg te denken.....
~*~*~*~

Het verhaal van de Ham

.



Het verhaal van de Ham

Het blijft lachen hier in de keuken.......

Zoals de meeste al weten (of niet)
heeft Dirk in Amerika gewoond (vanaf zijn 5de jaar en sinds ca. 12 jaar back to his roots)
Zo zijn er een hoop Amerikaanse gerechten bij ons in de keuken terecht gekomen

Tegen Kerst een paar jaar terug zei Dirk
"Ik zou best weer eens lekker ham willen eten met kerst
Lekker met rumsaus en all the trimmings"
Ik zei " ja maar dan moet je een behoorlijke ham hebben
En niet zo`n klein ding wat je wel eens in de supermarkt ziet van ca 750 gram
Dat stop je in je holle kies..."
Ja zei Dirk "je ziet hier niet veel hammen bij het vlees"
"Je ziet ze helemaal niet"
Ik zeg we gaan wel vragen bij de keurslager
Zo gezegd......zo gedaan....
Wij naar de keurslager
De baas was aan het lunchen.
Het meisje achter de toonbank keek of ze het in Keulen hoorde donderen toen wij om een ham of stuk ham vroegen wat we zelf konden braden.
Je kon duidelijk merken dat ze haar baas niet wilde storen...
Even miespelen met collega en ze kwam weer terug....
" We hebben ook gekookte en gebraden ham" zei ze
Wij in koor "Ja dat weten we"
"Maar dat is voor op brood en wij willen zelf braden"
Het kind snapte er duidelijk niks van.
Stelletje rare mensen die om ham vroegen die ze zelf moesten braden, terwijl kant en klaar toch makkelijker was volgens haar.
Maar we hielden voet bij stuk en wilde ham om zelf te braden.....

Dan toch maar de baas roepen....
Ze ging naar achter en kwam terug met het bericht u kunt het bestellen...
Pffffff.....dat was een bevalling zeg....
Wij weer vragen wat is het voor ham en hoe duur is het
en hoe zwaar en hoelang in de oven....
Ze werd er tureluurs van....
Weer naar achter en naar de baas....
Daar kwam hij aan...duidelijk niet blij dat hij gestoord was bij de lunch
Maar hij draaide al gauw bij toen hij ontdekte dat we echt een flinke ham wilde kopen.
Het word nog gezellig toen de baas zei
"Maar je kunt ook de kant en klare ham nemen, die met mosterd en honing besmeren,kruidnageltjes steken en thijm en in de oven langzaam warm laten worden, er kan dan weinig mis gaan"
Aangezien ik nog nooit een grote ham had gebraden leek me dat wel wat.
En na overleg en enige soorten ham geproefd te hebben , besloten we voor de gekookte ham te gaan.
Maar hoeveel?????
Dirk zei " moet wel een lekker stuk wezen, niet dat we elkaar aankijken"
(We waren met z`n 2tjes met de kerst )
De slager nam de ham mee en woog hem op de schaal.
Dirk zei en wees met z`n handen "Zo`n stuk"
Ik verschoot terplekke naar indianenkleur...
"Dirk" zei ik " Dat is teveel hoor"
Welnee vond Dirk
We konden altijd nog hamsandwiches maken en het kromp nog zei Dirk.
Slager hield wijselijk z`n mond.
En ik stond al te rekenen van zoveel per ons en dat maal....
Maar Dirk vond het stuk prima
Dus geen gemor en Dirk ging afrekenen
Ter plekke besloot Dirk qua huidkleur ook maar indiaan te worden.
Maar zonder morren betaalde hij en wij naar huis
ik zei als dat stuk nu maar in de ovenschaal past
Even uit geprobeerd.....ja het paste...maar dan ook net....
Dus afwachten tot de kerst en de ham op ons bordje lag
We propte de ham nog in de koelkast (die al aardig vol was)
Op kerstdag smiddags de ham uit de koeling en keurig met de mosterd marinade besmeerd
(Voor de zekerheid had ik ook nog maar een kipje gebraden (joe neffer noo)
en warempel het ging heerlijk ruiken
En wij maar bedruipen....
Toen de ham klaar was eruit gehaald en opzij gezet in de folie om te rusten
Dirk had de rumsaus gemaakt en ik de cranberrysaus
Samen de spruitjes en de puree en al de bijgerechtjes
Het was heerlijk.....
We hebben wat we over hadden door de helft gedeeld
De ene helft ingevroren en de andere helft plakjes gesneden
Buur opzij en aan de overkant een schaaltje met ham gegeven
En de rest heb ik sandwiches, hamsalade,broodje warme ham en ham kroketjes gemaakt
We droomde oplaatst van ham....
hahahahahahahahahahhaa
ze was super heerlijk......maar veel te veel.....
Dus we hebben ham maar van ons kerstdiner afgehaald......
En het jaar daarop zuurkool met worst gegeten
Net zo lekker

Fijn kerstdiner allemaal

0 reacties:

Een reactie posten