RSS

Merry Christmas to you all, Have a wonderfull time.Hugs from Jeanne .

.


welkom-chtistmastime




Hallo...

Leuk dat je de weg naar Christmas Time hebt gevonden.

Ja ...ik weet het....

Kerstbloggies zijn er genoeg

Maar zelf een maken is ook erg leuk


Helemaal als dit je favoriete tijd van het jaar is.....

gbchristmastime

Hier zet ik kerstrecepten, tips en meer dingen neer die met Kerst te maken hebben.

Dus....doe de kaarsjes aan.

En rustig muziekje op...en glaasje wijn bij de hand

Misschien kom je in de stemming en vind je nog iets van je gading hier.


Veel plezier .....


kerstmannetje


NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van alle recepten en informatie?


christmastime-postkantoortje




Klik links op het vakje Volg per Mail.

Vul je emailadres in

En je krijgt automatisch bericht als er een nieuw recept of tip gepost is.


Daisypath Christmas tickers

2-sneeuwpopjes
Groetjes......Jeanne


sneeuwpopje-met-slee

GASTENBOEK....

gastenboekchristmastime

Laat je een berichtje achter??

Dat zou ik heel leuk vinden...


Klik HIER om je berichtje neer te zetten.

Dank je wel....


sneeuwpopjemetbloem
Heb je een vraag recept of wil je een mailtje sturen??



Klik rechts om naar het postkantoortje te gaan...

Klik op zend een email.....en tik je berichtje in.....


~*~*~*~

En als je toch aan het overstappen bent....

Kijk dan ook eens op mijn grote website


Jeanne`s Place

sneeuwpopkindje

Waar ik mijn kinderverhaaltjes heb staan

En een hoop PSP lesjes en Smulpaapje

Met meer recepten en productinfo...
En veel kerstrecepten

Kerstrecepten

En je kunt ook nog bij mijn andere blog kijken

Aan Jeanne`s Keukentafel


Daar vind je recepten en een praatje

Groetjes........ Jeanne


gbchristmastime

~*~*~*~*~



Niet weg te denken.....
~*~*~*~

Guirlandes maken

Het huis versieren voor de kerst is voor sommige een ramp....
En voor andere (zoals ik) een jaarlijks terugkerend feestje
Heerlijk om in de weer te zijn met alle versierselen en het ruikt in huis dan ook zo lekker naar het bos
Ik woon er dan wel midden in...maar ook binnen vind ik de dennegeur heerlijk
En guirlandes maken is zo leuk
Vooral met "levend" materiaal...
Het is echt niet moeilijk...
Gewoon proberen.......

Wat heb je er voor nodig???


Je kunt in de tuincentra`s de mooiste droogspullen kopen
Voor bloemstukjes,kransen en guirlandes
Met gedroogd materiaal heb je wel meer materiaal nodig omdat het is ingedroogd
Je kunt ook half droog en half verse materialen gebruiken
Wel zullen verse bloemen vlugger weg zijn
Ik heb hier een guirlande,maar kan net zo goed gebruikt worden voor krans of een stukje


Nodig aan materialen:
Stroguirlande of Strokrans
Lijmpistool en lijmpatronen
Krammen
Bruin en groen geprepareerd blad
Kersttakjes
Bemoste takjes
Korstmos
Gedroogde zwammen
2 soorten denneappels

Werkwijze:
Kram het geprepareerde blad gelijkmatig over de guirlande
Werk van het uiteind naar het midden toe
Lijm overvloedig de denneappels tussen het blad
Verdeel de zwammen en tenslotte de takjes en het korstmos
De basis heb je nu....
Je kunt de guirlande zo ophangen of je doet er nog iets extra`s mee
Vlecht er een streng kerstboomlichtjes in
Natuurlijk kun je ook andere kleuren nemen en/of versieren met kerstballen ertussen
Strikken in de kleur van de boom
Kortom er is keus genoeg...
Gebruik je fantasie....
Een hoop gedroogde spulletjes kun je bewaren en later hergebruiken




0 reacties:

Een reactie posten