RSS

Merry Christmas to you all, Have a wonderfull time.Hugs from Jeanne .

.


welkom-chtistmastime




Hallo...

Leuk dat je de weg naar Christmas Time hebt gevonden.

Ja ...ik weet het....

Kerstbloggies zijn er genoeg

Maar zelf een maken is ook erg leuk


Helemaal als dit je favoriete tijd van het jaar is.....

gbchristmastime

Hier zet ik kerstrecepten, tips en meer dingen neer die met Kerst te maken hebben.

Dus....doe de kaarsjes aan.

En rustig muziekje op...en glaasje wijn bij de hand

Misschien kom je in de stemming en vind je nog iets van je gading hier.


Veel plezier .....


kerstmannetje


NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van alle recepten en informatie?


christmastime-postkantoortje




Klik links op het vakje Volg per Mail.

Vul je emailadres in

En je krijgt automatisch bericht als er een nieuw recept of tip gepost is.


Daisypath Christmas tickers

2-sneeuwpopjes
Groetjes......Jeanne


sneeuwpopje-met-slee

GASTENBOEK....

gastenboekchristmastime

Laat je een berichtje achter??

Dat zou ik heel leuk vinden...


Klik HIER om je berichtje neer te zetten.

Dank je wel....


sneeuwpopjemetbloem
Heb je een vraag recept of wil je een mailtje sturen??



Klik rechts om naar het postkantoortje te gaan...

Klik op zend een email.....en tik je berichtje in.....


~*~*~*~

En als je toch aan het overstappen bent....

Kijk dan ook eens op mijn grote website


Jeanne`s Place

sneeuwpopkindje

Waar ik mijn kinderverhaaltjes heb staan

En een hoop PSP lesjes en Smulpaapje

Met meer recepten en productinfo...
En veel kerstrecepten

Kerstrecepten

En je kunt ook nog bij mijn andere blog kijken

Aan Jeanne`s Keukentafel


Daar vind je recepten en een praatje

Groetjes........ Jeanne


gbchristmastime

~*~*~*~*~



Niet weg te denken.....
~*~*~*~

Over Cups gesproken.....

Liesje vertelde dat ze niet precies wist wat ik met cup bedoelde
Op m`n andere blog had ik al in een post vertelt wat het precies was
Dus ik heb het even gekopieerd en hier op Christmas Time ook neer gezet
En ik kan je verzekeren
Ze zijn reuze handig...

Ja ik weet het....
Je hebt cups in alle maten
Van A tot dubbel D
Maar die cups bedoel ik niet
Ik bedoel de Engelse of Amerikaanse keuken cup
Een cup is dan wel ca 236 ml
Maar dat gaat niet altijd op
Want een cup met veertjes is echt lichter dan een cuppie met lood
Verwarrend???
Nee hoor
In de kookwinkels en warenhuizen zie je zo ook
De tablespoons en cups voor in de keuken
Ik vind het veel makkelijker dan het geweeg op een schaaltje
En zo zien ze eruit
Voor het geval dat je niet weet wat ik bedoel

Photobucket

De cupjes zijn meest een setje van 4
Vanaf 1/4 cup naar 1/3 naar 1/2 cup tot een hele cup
En de lepels ook in setjes (vaak aan een ringetje zodat je ze bij elkaar kunt houden)

En ben je echt vaak aan het koken of expirimenteren in de keuken
Neem eens zo`n setje mee als je in de kookwinkel bent
Je zult het zien
Het is reuze handig

Heb je geen setje met cups in huis...
Kun je ook een kopje gebruiken
Maar dat is toch niet zo accuraat als de cup
~ ~ ~ ~ ~

3 reacties:

liesje zei

Hartelijk dank voor de uitleg.
Ik ga op zoek ernaar want het word toch veel gebruikt ook bij Martha op tv en dan wist ik nooit wat ze bedoeld.Dank u
Lieve groetjes Carine

Pink Princess zei

Ja die cups heb ik eeuwen (hihi) geleden meegenomen uit Canada. NU zijn ze hier gelukkig ook wel te koop, maar toen echt nog nergens...ben er nog steeds blij mee, zo makkelijk vooral met USA recepten :)

Jeanne zei

Ja ze zijn echt super handig...
Ik gebruik ze ook al enige jaren
Mijn man bracht ze mee uit Amerika
Die heeft daar gewoond vanaf z`n 5de jaar.
En heeft dus hoop recepten mee terug genomen.
En met familiebezoek word er ook weer amerikaanse producten meegenomen.
We hebben nu een amerikaanse webwinkel ontdekt
Die zitten hier vlakbij
Dus bestellen en we kunnen het ophalen
Reuze handig...
Groetjes
Jeanne

Een reactie posten