RSS

Merry Christmas to you all, Have a wonderfull time.Hugs from Jeanne .

.


welkom-chtistmastime




Hallo...

Leuk dat je de weg naar Christmas Time hebt gevonden.

Ja ...ik weet het....

Kerstbloggies zijn er genoeg

Maar zelf een maken is ook erg leuk


Helemaal als dit je favoriete tijd van het jaar is.....

gbchristmastime

Hier zet ik kerstrecepten, tips en meer dingen neer die met Kerst te maken hebben.

Dus....doe de kaarsjes aan.

En rustig muziekje op...en glaasje wijn bij de hand

Misschien kom je in de stemming en vind je nog iets van je gading hier.


Veel plezier .....


kerstmannetje


NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van alle recepten en informatie?


christmastime-postkantoortje




Klik links op het vakje Volg per Mail.

Vul je emailadres in

En je krijgt automatisch bericht als er een nieuw recept of tip gepost is.


Daisypath Christmas tickers

2-sneeuwpopjes
Groetjes......Jeanne


sneeuwpopje-met-slee

GASTENBOEK....

gastenboekchristmastime

Laat je een berichtje achter??

Dat zou ik heel leuk vinden...


Klik HIER om je berichtje neer te zetten.

Dank je wel....


sneeuwpopjemetbloem
Heb je een vraag recept of wil je een mailtje sturen??



Klik rechts om naar het postkantoortje te gaan...

Klik op zend een email.....en tik je berichtje in.....


~*~*~*~

En als je toch aan het overstappen bent....

Kijk dan ook eens op mijn grote website


Jeanne`s Place

sneeuwpopkindje

Waar ik mijn kinderverhaaltjes heb staan

En een hoop PSP lesjes en Smulpaapje

Met meer recepten en productinfo...
En veel kerstrecepten

Kerstrecepten

En je kunt ook nog bij mijn andere blog kijken

Aan Jeanne`s Keukentafel


Daar vind je recepten en een praatje

Groetjes........ Jeanne


gbchristmastime

~*~*~*~*~



Niet weg te denken.....
~*~*~*~

Hertenstoofpot met Uienpuree


Hertenstoofpotje met Uienpuree

Het wildseizoen is weer volop aan de gang
En menigeen is helemaal in de wolken om everzwijn,  fazant, haas of hert te eten
Nu hoef ik niet zonodig Bambi op mn bordje
Maar dat is ieders eigen keus natuurlijk
Een stukje kipfilet is voor mij voldoende
Maar ben je echt een liefhebber van wild
Dan ben je in je knollentuin
Dus vandaag heb ik  hertengoulasch in de aanbieding
Kan ook met rundvlees
En daar doe ik het wel mee....


Ingredienten

1 pond hertengoulash
100 gram boter
1 potje zilveruitjes
1 dl rode wijn
5 dl runderbouillon
3 eetlepels tomatenpuree
1 eetlepel suiker
1 en 1/2 dl volle melk
10 takjes peterselie
200 gram wortel
3 grote uien
4 middelgrote aardappelen
2 teentjes knoflook
2 laurierblaadjes
peper en zout
olie

Bereiding:

Bak het vlees aan in 2 el olie en 50 g boter en bestrooi met peper en zout.
Karameliseer met 1 el suiker.
Voeg de tomatenpuree en zilveruitjes toe en blus af met de rode wijn en bouillon.
Breng aan de kook en draai het vuur laag.
Voeg de wortels, knoflook, peterselie en laurierblaadjes toe,
Plaats het deksel op de pan en laat 3 uur sudderen op laag vuur.
Laat het na 3 uur eventueel nog op hoog vuur extra inkoken tot sausdikte
en maak indien gewenst nog extra op smaak met zout en peper.
Fruit de in halve ringen gesneden uien in 4 el olie 2 min. in een hapjespan.
Blus af met de witte wijn en laat het tot de helft inkoken.
Voeg de gekookte en uitgestoomde aardappels toe, samen met 50 g boter en de melk.
Draai het vuur hoog tot de melk gaat koken.
Neem de pan van het vuur en stamp de aardappels fijn.
Breng op smaak met zout en peper.

Serveren:Serveer de hertenstoof met de uienpuree.


Bron: Ramon Beuk

0 reacties:

Een reactie posten