RSS

Merry Christmas to you all, Have a wonderfull time.Hugs from Jeanne .

.


welkom-chtistmastime




Hallo...

Leuk dat je de weg naar Christmas Time hebt gevonden.

Ja ...ik weet het....

Kerstbloggies zijn er genoeg

Maar zelf een maken is ook erg leuk


Helemaal als dit je favoriete tijd van het jaar is.....

gbchristmastime

Hier zet ik kerstrecepten, tips en meer dingen neer die met Kerst te maken hebben.

Dus....doe de kaarsjes aan.

En rustig muziekje op...en glaasje wijn bij de hand

Misschien kom je in de stemming en vind je nog iets van je gading hier.


Veel plezier .....


kerstmannetje


NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van alle recepten en informatie?


christmastime-postkantoortje




Klik links op het vakje Volg per Mail.

Vul je emailadres in

En je krijgt automatisch bericht als er een nieuw recept of tip gepost is.


Daisypath Christmas tickers

2-sneeuwpopjes
Groetjes......Jeanne


sneeuwpopje-met-slee

GASTENBOEK....

gastenboekchristmastime

Laat je een berichtje achter??

Dat zou ik heel leuk vinden...


Klik HIER om je berichtje neer te zetten.

Dank je wel....


sneeuwpopjemetbloem
Heb je een vraag recept of wil je een mailtje sturen??



Klik rechts om naar het postkantoortje te gaan...

Klik op zend een email.....en tik je berichtje in.....


~*~*~*~

En als je toch aan het overstappen bent....

Kijk dan ook eens op mijn grote website


Jeanne`s Place

sneeuwpopkindje

Waar ik mijn kinderverhaaltjes heb staan

En een hoop PSP lesjes en Smulpaapje

Met meer recepten en productinfo...
En veel kerstrecepten

Kerstrecepten

En je kunt ook nog bij mijn andere blog kijken

Aan Jeanne`s Keukentafel


Daar vind je recepten en een praatje

Groetjes........ Jeanne


gbchristmastime

~*~*~*~*~



Niet weg te denken.....
~*~*~*~

Citroen Cranberry Cake met Citroenglazuur


Citroen Cranberry Cake

Op zoek naar een recept voor cranberry`s kwam ik op het blog van Yelena
En daar kwam ik deze heerlijke cake tegen...
Ik heb toestemming van haar gekregen om het recept te vertalen en de foto erbij te zetten
Yelena maakt schitterende foto`s van haar recepten
Een lust om te zien....en om te eten
Dus bezoek haar bloggie en kijk eens rond
Deze cake ga ik dit weekend maken
En ik denk dat ze als cupcakes ook heel leuk zijn om te maken.
Dank je wel Yelena voor het recept
Toppie...............


Ingredienten:

1 & 1/4 cup bloem
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
125 gram boter (kamertemperatuur)
1 cup suiker
2 eieren
1/3 cup zure room
1 theelepel citroenrasp
2 theelepels citroensap
1 & 1/2 cup cranberry`s (voor de cake en decoratie)
Glazuur:
1/4 cup citroensap
1 cup poedersuiker (gezeefd)
rode voedselkleurstof (optioneel)

Bereiden:

Verwarm de oven voor op 180 graden
Vet de bakvorm in en besprenkel het met bloem
In een kom de bloem met de bakpoeder en zout vermengen
Zet even opzij
In een andere kom de zure room, citroenrasp en citroensap vermengen
Zet ook even opzij
Doe in de kom van de mixer de boter en suiker
Klop tot het mengsel zacht en luchtig is (2 a 3 minuten op halve snelheid)
Voeg de eieren 1 voor 1 toe
Klop na ieder ei goed door tot het is opgenomen doe dan het volgende ei erbij
Zet de snelheid van de mixer lager en voeg 1/3 van het bloemmengsel toe
Gevolgd door 1/2 van het zure room mengsel
Herhaal dit en eindig met 1/3 bloemmengsel
Klop tot een luchtig mengsel
Schraap de rand van de kom af en toe met een spatel schoon zodat alles goed vermengd is
1 cup van de cranberry`s erdoor
Schep het mengsel in het bakblik en bak de cake in 50 a 60 minuten bruin en gaar
(check met een sateprikker)
Haal uit de oven en laat afkoelen
Klop de poedersuiker met het citroensap tot een papje
Doe er de kleurstof bij (niet perse nodig)
Druppel dit over de cake
Versier met de overgebleven cranberry`s
Laat even opstijven en bestrooi de cranberry`s met beetje poedersuiker



0 reacties:

Een reactie posten