RSS

Merry Christmas to you all, Have a wonderfull time.Hugs from Jeanne .

.


welkom-chtistmastime




Hallo...

Leuk dat je de weg naar Christmas Time hebt gevonden.

Ja ...ik weet het....

Kerstbloggies zijn er genoeg

Maar zelf een maken is ook erg leuk


Helemaal als dit je favoriete tijd van het jaar is.....

gbchristmastime

Hier zet ik kerstrecepten, tips en meer dingen neer die met Kerst te maken hebben.

Dus....doe de kaarsjes aan.

En rustig muziekje op...en glaasje wijn bij de hand

Misschien kom je in de stemming en vind je nog iets van je gading hier.


Veel plezier .....


kerstmannetje


NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van alle recepten en informatie?


christmastime-postkantoortje




Klik links op het vakje Volg per Mail.

Vul je emailadres in

En je krijgt automatisch bericht als er een nieuw recept of tip gepost is.


Daisypath Christmas tickers

2-sneeuwpopjes
Groetjes......Jeanne


sneeuwpopje-met-slee

GASTENBOEK....

gastenboekchristmastime

Laat je een berichtje achter??

Dat zou ik heel leuk vinden...


Klik HIER om je berichtje neer te zetten.

Dank je wel....


sneeuwpopjemetbloem
Heb je een vraag recept of wil je een mailtje sturen??



Klik rechts om naar het postkantoortje te gaan...

Klik op zend een email.....en tik je berichtje in.....


~*~*~*~

En als je toch aan het overstappen bent....

Kijk dan ook eens op mijn grote website


Jeanne`s Place

sneeuwpopkindje

Waar ik mijn kinderverhaaltjes heb staan

En een hoop PSP lesjes en Smulpaapje

Met meer recepten en productinfo...
En veel kerstrecepten

Kerstrecepten

En je kunt ook nog bij mijn andere blog kijken

Aan Jeanne`s Keukentafel


Daar vind je recepten en een praatje

Groetjes........ Jeanne


gbchristmastime

~*~*~*~*~



Niet weg te denken.....
~*~*~*~

Jeanne`s Kip Champignon Bitterballen

 

Jeanne`s Kip Champignon Bitterballen


Ik maakte vroeger zelf mijn eigen kroketjes en bitterballetjes

De kipbitterballetjes vlogen weg als ik ze had gebakken

Ik maakte dan ook altijd een flink aantal

De vulling was hetzelfde voor de kroketjes of de bitterballen

Ik gebruikte geen maatbekers of weegschaaltje

Maar ik heb het uit gedokterd

Als de boter en bloem maar het zelfde gewicht hebben komt het goed

De rest is even opletten dat je de ragout niet te dun maakt

Voor de bouillon neem ik een soepkip en trek een grote pan bouillon

Een gedeelte gebruik ik voor soep en een gedeelte voor kroketjes of bitterballetjes.

Vind je kroketjes of bitterballetjes maken teveel werk?

Je kunt de vulling ook in een bladerdeeg bakje doen en opwarmen in de oven


Ingredienten:


Een flink stuk kippenpoulet of halve soepkip

1 ui

1 prei

Peterselie (fijn gehakt)

Champignons (schoon gemaakt en fijn gehakt)

50 gram roomboter

50 gram bloem

zout & peper

1 kippenbouillonblokje

3 kruidnageltjes

1 laurierblaadje

peperkorreltjes, peterseliesteeltjes, (in thee ei of mouseline zakje)

Bloem

Geklopt ei

Paneermeel


Bereiden:


Neem een pan en vul het met water

Schil de ui en steek er de kruidnageltjes en het laurierblaadje in

Doe de ui in het water met het bouillonblokje, de soepkip en de kruiden in het theeei of in het zakje

Zet dit op het vuur en breng aan de kook

Zet laag als alles kookt en laat op laag vuur garen.

Is de kip gaar dan schep je die op een bord

Zeef de bouillon en zet op laag vuur om warm te houden

Haal de kip van het bot en snijd het in kleine stukjes

Maak het preitje schoon en snijd in dunne plakjes en de plakjes in 4en

Maak de champignons schoon en hak ze fijn

Hak de peterselie klein.

Smelt de boter in een klein pannetje

Als het is gesmolten kan de 50 gram bloem erbij

Roer dit door de gesmolten boter

Laat dit even garen op laag vuur (niet bruin laten worden)

Lepel er nu (pol)lepel voor lepel de warme bouillon erbij

Laat de bouillon helemaal opnemen in het bloemmengsel voor je de volgende lepel erbij giet...

Het mengsel word steeds dunner van structuur

Als de ragout dik genoeg is (hangt ook van je eigen smaak af) doe je er de fijn geneden prei erdoor

Laat even pruttelen en doe dan de kip en de champignons erbij.

Voeg de fijngesneden peterselie toe

Roer alles goed door

Breng op smaak met peper en zout en een beetje maggi

(niet teveel maggi, het moet geen bruine massa worden)

Stort het mengsel op een plat bord of schaal

Laat door en door koud worden en opstijven.

Het beste is het een nachtje in de koelkast laten staan

Zet 3 schaaltjes klaar

1 met bloem

1 met een geklopt ei

1 met paneermeel

Neem het koude mengsel erbij en snij dat in blokjes voor een bitterbal of staafjes voor een kroket

Vorm van de blokjes balletjes en haal door de bloem

Rol ze goed tot balletjes en haal ze door het eimengsel

Haal ze dan door de paneermeel

Je kunt ze nu invriezen of frituren in de frituurpan

Serveer ze warm met beetje mosterd.


N.B.

Er word ook wel gelatine blaadjes gebruikt om de ragout dikker te maken

Ik heb ze er nooit voor gebruikt.

Maar het staat je vrij om een paar blaadjes te weken in koud water

En toevoegen als de ragout klaar is

Knijp ze dan uit en doe in de ragout en roer goed door zodat het mooi is opgelost


Bron: Ik








0 reacties:

Een reactie posten